Functional Training

Klik hier voor een afspraak

"If you can dream it, you can do it." – Walt Disney


Personal training in Antwerpen van een ex-topsportster

 

                                                                                              

Even voorstellen: ik ben Hanna Mariën. Als voormalig topatlete vormde ik samen met Elfje Willemsen de Belgian Bullets, het nationale bobsleeteam dat in 2014 nog actief was op de Winterspelen. Als sprintster maakte ik voordien ook  deel uit van de Belgische 4x100-meterploeg die zilver behaalde op de Olympische Spelen in Peking.
Sind kort hebben we dat zilver mogen inruilen voor Olympisch goud na een positieve dopingtest van het Russische team.

Mijn topsportbestaan ligt ondertussen achter mij. Nu wil ik mijn expertise en gedrevenheid doorgeven aan andere beginnende en geoefende sporters met personal training in Antwerpen. Hiervoor hanteer ik de methode van Functional Training. Meer weten over mijn carrière? Extra info en nieuwtjes vind je hier.

Lid van het Functional Training network 

Functional Training focust zich op bewegingen en niet op het trainen van spieren. We werken niet met machines, maar zoeken een meer geïntegreerde benadering van krachttraining, gecombineerd met balans, coördinatie en flexibiliteit. Door meerdere spiergroepen tegelijk aan te spreken, zullen onze bewegingsvaardigheden verbeteren en de kans op blessures afnemen. We werken via een opbouwend systeem, aan de hand van drie fases:

Fase één: de voorbereiding

Tijdens deze fase werk je aan je stabiliteit en mobiliteit en schenk ik extra aandacht aan je lichaamshouding en evenwicht. Je zult ook zeven nieuwe basisbewegingen leren en spieren voelen waarvan je het bestaan niet eens kende. We besteden verder tijd aan time management, zodat je je agenda beter leert aan te passen in functie van je bewegingsmomenten.

Fase twee: niet opgeven, je kan het

Na vier weken ben je voldoende voorbereid om je lichaam te laten veranderen. Je legt de lat steeds een beetje hoger om je doelen te bereiken. Kracht, uithoudingsvermogen en explosiviteit staan in deze fase centraal. Je zult meer weerstand toevoegen aan je oefeningen en trainingen zullen langer, harder en sneller zijn.

Fase drie: nu is het jouw beurt

De laatste vier weken concentreer je je op circuit training, functional games en sportspecifieke vaardigheden. Je zult na al dat harde labeur ontdekken waartoe je in staat bent. Zo kun je je toekomstige doelen weer wat scherper stellen.

Wil je meer info over de inhoud en voordelen van Functional Training? Bezoek dan zeker www.functionaltraining.be.

Waarvoor kun je bij mij terecht?

Eerst en vooral ben ik een personal trainer die werkt volgens het Functional Training-concept. Ik train en begeleid ook groepen en bedrijven. Lopers kunnen met mijn loopanalyse dan weer snel vooruitgang boeken en blessures vermijden.

Maak via het contactformulier een afspraak voor een personal training. Ik nodig je graag uit voor een vrijblijvend gesprek. Je kan mij vinden in mijn studio te  Antwerpen en Borsbeek, maar ik begeleid je ook graag bij jou thuis of op het werk.

Clikc+